رسول اکرم ( ص ): خِصْلَتانِ لا یَجْتَمِعانِ فی مُؤمِنٍ، الْبُخْلُ وَ سُوءُ الْخُلْقِ.دو خصلت در مؤمن فراهم نیاید، بخل ورزی و اخلاق بد.«شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 6، ص 337»

2:37:59 PM 1396 / 01 / 04
 

امور رسیدگی به شکایات درمان و دارو

کارشناس مسئول امور رسیدگی به شکایات : مصطفی رضایی

واحد رسیدگی به شکایات یکی از واحدهای زیرمجموعه نظارت بر درمان می باشد که با هدف احقاق حقوق یا رفع شبهه شاکیان از نحوه اجرای قوانین و مقررات و ضوابط بهداشتی درمانی در مراکز تابعه تحت پوشش معاونت درمان شبکه ایجاد گردیده است و رئوس وظایف آن شامل:

1- دریافت شکایات خصوصی و مکتوب مراجعین از بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه و تحت پوشش معاونت درمان
2- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز
3- ارائه راه حلهای موجود قانونی به ارباب رجوع و نیز ارجاع شکایاتی که مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر بوده مثل نظام پزشکی.
4- پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی جهت پاسخگویی به شاکیان یا سازمان های ذیربط
5- جمع بندی شکایات در مقاطع یکماهه، سه ماهه و سالیانه و تجزیه و تحلیل علل بروز مشکلات و ارائه گزارش به مقامات مافوق
6- ارسال پاسخ و نتیجه اقدامات انجام شده به شاکیان و سازمان های ارجاع کننده شکوائیه

واژه ها و اصلاحات:

شکایت کننده (شاکی): شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی می باشند که مدعی هستند برخلاف قوانین و مقررات و ضوابط موجود، تمام یا بخشی از حقوق آنها تضیع گردیده است. شکایت شونده (متشاکی): شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که به ادعای شکایت کننده به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط موجب تضییع حق شکایت کنندگان شده است.
شکوائیه : عریضه ای است مکتوب که توسط شکایت کننده به مراجع ذیصلاح جهت احقاق حق تسلیم می گردد.
شکایت نامه باید خوانا، مرتب، واضح، دارای نام، امضاء و آدرس بوده و در آن از پراکنده گویی، ابهام و کلی گویی خودداری شده باشد.

 

تماس با واحد امور رسیدگی به شکایات

  • آدرس پستی : آران بیدگل ، بلوار امام خمینی (ره ) ، شبکه بهداشت و درمان
  • تلفن : 4-54725901 -031  
  • دورنگار: 54725909
  • پست الکترونیک: Aranbidgol_at_kaums.ac.ir

 

   
جشنواره پرتال

جشنواره پرتال برتر