-
امور نظارت و بازرسی
بیشتر
- نظارت بر احداث هر نوع مؤسسه بهداشتی درمانی
- نظارت بر اجرای صحیح تعرفه های مصوب وزارت متبوع توسط مراکز پزشکی خصوصی
- نظارت بر عملکرد پزشکان و پیراپزشکان و مراکز بهداشتی درمانی فعال در بخش دولتی و غیر دولتی و رفع مشکلات و نواقص آنها
- جمع آوری ، تکمیل و بررسی مدارک متقاضیان تاسیس موسسات درمانی در بخش خصوصی با توجه به معیارهای تعیین شده و امکانات موجود در بخش دولتی و خصوصی و نیاز منطقه و ارسال آنها به معاونت درمان دانشگاه برای کسب صدور مجوز
- رسیدگی به شکایات واصله و تخلفات پزشکان و پیراپزشکان و مراکز پزشکی ، جلوگیری از دخالت افراد فاقد صلاحیت و غیر مجاز در امور پزشکی از طریق مراجع قانونی
- بررسی صلاحیت مسئولین فنی و یا سایر پرسنل شاغل از نظر دارا بودن مجوز قانونی در مطب ها و مؤسسات درمانی در حین بازدید یا دریافت گزارشات حضوری و کتبی از شهروندان
- نظارت و کنترل مؤثر و مستمر در مورد ارائه خدمات صحیح و رعایت مقررات و ضوابط وزارت بهداشت و درمان در کلیه مراکز درمانی
- پیگیری نواقص مشهود تا رفع کامل از نظرامکانات و شرایط مختلف به صورت حضوری یا مکاتبه ای
- اظهارنظر یا معرفی مطب ها و موسسات درمانی که دراثر حسن اجرای خدمت به بیماران و رعایت کلیه مقررات شایسته تقدیر می باشند به مسئولین ذیربط
- ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های اجرایی که از سوی وزارت متبوع یا دانشگاه علوم پزشکی لازم الاجراست به واحدهای درمانی تحت نظارت اعم از دولتی و غیر دولتی
- تهیه و ارائه آمار و گزارشات لازم به مقامات مافوق
- توزیع نیروهای تخصصی
-
امور پرستاری
بیشتر
- برآورد نیروی پرستاری مورد نیاز در بیمارستانهای تابعه و اعلام به مسئولین ذیربط
- فعال نمودن سیستم تریاژ بیمارستانی مطابق دستورالعملهای موجود در کلیه واحدهای درمانی
- طراحی سیستم نظارتی و ارزیابی عملکرد پرستاری
- برنامه ریزی به منظور بهینه سازی منابع انسانی بخشهای اورژانس و ویژه
- نظارت و ارزیابی مدیریت منابع انسانی از طریق کشیک ماهیانه پرسنلی و...
- رسیدگی به شکایات و مسائل و مشکلات کادر پرستاری
- اولویت بندی جهت انتخاب و تعیین محل خدمت پرسنل پرستاری، استخدامی، انتقالی
- برنامه ریزی جهت رشد وتوسعه ارائه خدمات پرستاری
- به روز نگه داشتن اطلاعات پرسنلی جهت مواجهه با بحران و بکارگیری نیروهای پرستاری
- حضور فعال جهت شرکت در کمیته ساماندهی نیروها در حوزه معاونت و بررسی درخواستهای مطروحه در کادر پرستاری
- تلاش جهت افزایش رضایتمندی و انگیزه پرسنل پرستاری
- نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی با همکاری سوپروایزرهای آموزشی
- ثبت و مستندسازی فعالیت ها
-
رسیدگی به شکایات
بیشتر
- دریافت شکایات خصوصی و مکتوب مراجعین از بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه و تحت پوشش معاونت درمان
- بررسی و تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز
- ارائه راه حلهای موجود قانونی به ارباب رجوع و نیز ارجاع شکایات مربوط به مراجع ذیصلاح دیگر مثل نظام پزشکی
- پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی جهت پاسخگویی به شاکیان یا سازمان های ذیربط
- جمع بندی شکایات در مقاطع یکماهه، سه ماهه و سالیانه و تجزیه و تحلیل علل بروز مشکلات و ارائه گزارش به مقامات مافوق
- ارسال پاسخ و نتیجه اقدامات انجام شده به شاکیان و سازمان های ارجاع کننده شکوائیه
-
امور مامایی
بیشتر
- نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات تعیین شده در رابطه با امور مامایی و دستورالعمل های مربوطه
- نظارت و کنترل بر نحوه ارائه خدمات مامایی و ارتقا مستمر کیفیت خدمات در بخش دولتی و خصوصی و دفاتر کار مامایی
- همکاری و ارتباط و هماهنگی با واحد مامایی معاونت درمان دانشگاه
- بررسی کمی و کیفی خدمات مامایی در زایشگاه و مراکز درمانی تخصصی در امور مامایی
- پیگیری و رسیدگی به شکایات و مشکلات کادر مامایی و تلاش در جهت افزایش انگیزه پرسنل مامایی
- بررسی وضعیت نیروی انسانی مامایی موجود و مورد نیاز در مراکز درمانی
- پیگیری و شناسایی مادران پرخطر و بررسی اقدامات انجام شده برای مادران مذکور و بررسی فرایند اعزام ایشان به سطوح بالاتر
- پیگیری جهت اطلاع رسانی برنامه کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی به پرسنل مامایی
- همکاری با معاونت درمان دانشگاه جهت برگزاری روز جهانی ماما
- کنترل برنامه های عملیاتی و اجرایی بیمارستان تک تخصصی زنان
- برگزاری کمیته مرگ و میر کودکان 59 - 1 ماهه شهرستان و پیگیری اجرای مصوبات کمیته
- بازدید از واحدهای مربوطه طبق برنامه تنظیمی و گزارش انجام کار
- پیگیری مطالبات مامایی